Termeni și condiții

CLIENȚI:

Clienții Lancom Distribution care au denumirea de Utilizator/Cumpărător, pot fi atât persoane jurdice cât și persoane fizice, cu excepția echipamentelor electrice profesionale, a accesoriilor, a consumabilelor, cât și a pieselor de schimb ale acestora care sunt destinate exclusiv persoanelor juridice.

Utilizator poate fi orice persoană fizică sau persoană juridică înregistrată pe Site, care prin finalizarea procesului de creare a Contului și-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului, din secțiunea Termeni și Condiții.

Cumpărător poate fi orice persoană fizică, persoană juridică sau orice entitate juridică care își face un Cont pe Site-ul LANCOM și efectuează o Comandă.

PREȚURI:

Prețurile afișate pe acest site sunt în EURO și nu conțin TVA. Facturarea se va face în LEI (RON) la cursul BNR din data facturării. Prețurile sunt franco depozit. Prețurile de pe acest site pot diferi față de cele curente, deoarece între momentul unor eventuale modificari a prețurilor și publicarea acestora pe site, poate trece un anumit interval de timp.

COMANDĂ:

Puteți să plasați comanda dumneavoastră direct pe site sau prin e-mail la adresa: vanzari@lancom.ro. Comanda va fi procesată în cel mai scurt timp de către departamentul nostru de vanzari.

PLATĂ:

Vă rugăm să nu faceți plăți în contul nostru bancar, decât după ce vi s-a confirmat comanda și ați primit factura proforma de la consultantul de vânzări. Numai în acest fel aveți garanția că produsele comandate se află pe stoc în cantitatea dorită și v-au fost rezervate.

TERMENI ȘI CONDIȚII DE LIVRARE:

Produsele comandate online de pe site-ul www.lancom.ro se livrează prin firma de curierat rapid (Fan Courier) în funcție de destinația finală a produselor.

În cazul comenzilor cu volume mai mari sau produse agabaritice (ex: frigidere, malaxoare, cuptoare, etc.), transportul produselor se poate realiza cu servicii terțe de transport, contractate de pe bursa de transport. Prețul transportului va fi specificat clientului după obținerea celei mai bune cotații.

Costul transportului pentru produsele agabaritice revine integral în sarcina cumpărătorului. În cazul în care se dorește returnarea produsului, indiferent de motive, taxa de transport pentru retur este suportată de către cumpărător. Se recomandă ca produsul returnat să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Aceeași procedură se respectă și în cazul schimbarii unui produs.

Termenul de livrare se calculează începând cu momentul confirmarii telefonice a comenzii, pentru produsele cu plata ramburs sau de la data efectuării plății, în cazul comenzilor plătite online cu cardul. Acest termen este de 24 - 48h de la data confirmarii comenzii. În cazul comenzilor plătite prin O.P (ordin de plată), termenul de livrare se calculează de la momentul încasării plății. Produsele comandate se livrează în toată țara, în termenul de livrare specificat la efectuarea comenzii. 

În cazul comenzilor online cu livrarea prin curier, taxa de transport va fi specificată în coșul de cumpărături.

De asemenea, în momentul în care comanda (pe care ați făcut-o pe site-ul nostru) va fi predată curierului, veți primi o confirmare pe e-mail cu următorul text:

"Comanda dumneavoastră a fost predată firmei de curierat. Numarul de AWB, va fi vizibil în sistemul de urmărire al curierului, în ziua următoare. În cazul în care expedierea nu poate fi livrată (destinatar lipsă de la domiciliu, adresă gresită, destinatarul nu răspunde la telefon, etc), curierul urmează sa va (re)contacteze telefonic, pentru a stabili o altă dată de livrare.

Pentru siguranța unor produse este posibil ca livrarea să fie efectuată în ambalaje diferite, suplimentar față de cel original. Pentru plata "Ramburs" (numerar la curier), eliberarea chitanței se face exclusiv de către firma de curierat. Observațiile dumneavoastră cu privire la eventualele probleme privind integritatea/aspectul coletului/coletelor, se fac pe loc, în momentul predării de către curier a produsului/produselor, după achitarea acestuia/acestora. Observațiile se menționează pe documentul AWB sau se întocmește un proces verbal de constatare, în prezența agentului de curierat. Formularul este în posesia agentului curier, iar acesta este obligat să vi-l predea și să îl completeze la cererea dumneavoastră. Se va refuza primirea produsului/produselor, dacă se constată deteriorari ale ambalajului, urme de lovire, sau dacă, la manevrare, se aud zgomote improprii produsului.

Orice reclamații ulterioare, cu privire la aceste aspecte, sunt considerate nule.

Vă mulțumim că ați ales Lancom Distribution!"

PREZENTARE:

Imaginile au numai titlu de prezentare și nu generează obligații contractuale.

INFORMAȚII PRIVIND DEEE:

Deșeurile de echipamente electrice și electronice (denumite în continuare DEEE) sunt echipamentele electrice și electronice care constituie deșeuri în sensul pct. 9 din anexa nr. 1 la Legea nr. 211/2011 privind regimul deșeurilor, republicată, inclusiv componentele, subansamblele și consumabilele care fac parte integrantă din produs, la momentul în care acesta devine deșeu. DEEE pot conține substanțe periculoase ce au un impact negativ asupra mediului și a sănătății umane, în cazul în care nu sunt colectate separat.

  • Predarea echipamentului vechi la achiziționarea unui echipament nou se realizează în sistem “unul la unul”, în conformitate cu OUG nr. 5/2015 care specifică: "Art. 11 (1) La furnizarea unui produs nou, la solicitarea cumpărătorului, distribuitorii sunt obligaţi să preia DEEE în sistem „unul la unul“, în mod gratuit, în aceleaşi condiţii precum cele de la livrarea produsului nou, dacă echipamentul este de tip echivalent şi a îndeplinit aceleaşi funcţii ca echipamentul nou furnizat şi să informeze cumpărătorul despre această posibilitate înainte de achiziţionarea produsului."

    TAXA VERDE

  • Informare privind timbrul verde - costurile cu DEEE ale Societății Comerciale Lancom Distribution S.R.L.
    Pentru Produsele alimentate electric, în baza OUG nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice (DEEE), publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 253 din 16.04.2015, Producătorii și distribuitorii sunt obligați să informeze cumpărătorii în momentul vânzării de EEE, cu privire la costurile colectării, tratării și eliminarii în condiții de protecție a mediului, prin evidențierea separată a acestor costuri.
  • Timbrul verde este principalul instrument de finanțare a proceselor de colectare și reciclare a DEEE-urilor; conform legislației în vigoare, producătorii au obligația de a investi sumele colectate de la utilizatori în procesele de reciclare. El se aplică fiecarui EEE nou cumparat, are un nivel de preț fix pe categorie de produse și depinde de capacitatea de reciclare a EEE respective.

DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ ȘI INDUSTRIALĂ

Denumirea și logo-ul sunt mărci înregistrate Lancom. Întreg conținutul website-ului, respectiv textele, desenele, grafica, butoanele, fișierele audio, video și/sau alt format, precum și programarea, aparțin exclusiv S.C. Lancom Distribution S.R.L. Aranjarea, poziționarea, împărțirea, ansamblul elementelor, parte a conținutului acestui website aparțin exclusiv Lancom. Acestea împreună cu tot conținutul sunt protejate de legea română și legile internaționale ale copyrightului. Lancom.ro, Lancom și alte logo-uri, mărci comerciale, slogane, nume comerciale sunt mărci ale S.C. Lancom Distribution S.R.L, asociaților sau partenerilor ei, iar folosirea acestora fără acordul expres scris din partea companiei este interzisă. De asemenea, folosirea oricarei mărci în orice manieră care ar crea confuzie, discreditare, desconsiderare a Lancom este interzisă.

POLITICA DE VÂNZARE ONLINE

Accesul în vederea efectuării unei Comenzii îi este permis oricarui Utilizator/Cumpărător.

Pentru motive justificate LANCOM DISTRIBUTION își rezervă dreptul de a restricționa accesul Utilizatorului/Cumpărătorului, în vederea efectuării unei Comenzi și/sau la unele din modalitățile de plată acceptate, în cazul în care consideră că în baza conduitei sau a activității Utilizatorului/Cumpărătorului pe Site, acțiunile acestuia ar putea prejudicia în vreun fel LANCOM DISTRIBUTION. În oricare dintre aceste cazuri, Utilizatorul/Cumpărătorul se poate adresa Departamentului de Relații cu Clienții al companiei la numarul de telefon 021/348.38.09, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea măsurilor menționate mai sus, dar și pentru reactivarea contului și deblocarea restricției.

POLITICA DE RETURNARE

Descarcă formular de retur

Conform legislației în vigoare, renunțarea la cumparare este aplicabilă doar clienților persoane fizice.

Produsele achiziționate la distanță (on-line) se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumparare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în cel mult 14 zile de la denunțarea contractului. Se recomandă folosirea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru recepționarea produselor.

O.U.G. 34/2014 stabilește concret obligațiile clienților:

ARTICOLUL 14
Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii

(1) Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, consumatorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepţioneze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

S.C. Lancom Distribution S.R.L. va achita contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma achitată cât și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport.

Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu în momentul lansării comenzii sau la emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.

(2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă.

Definiția contractului de vânzare (art. 2, 5.): "orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii."

Art. 12 menționează că exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale.

Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au insoțit). Nu se acceptă pentru returnare, produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.

Prevederile OUG nr. 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificarile și completările ulterioare. (Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale).

Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producătorului. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de către producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renunțare la contract.

Nu se acceptă renunțarea la cumpărare sau returnarea produselor în cazul urmatoarelor situații:

- Produsele care nu sunt folosite conform destinației lor și care nu respectă specificațiile tehnice de funcționare menționate în manualele de utilizare.

- Invocarea de motive ce fac referire la caracteristicile produselor prezente în pagina produsului și de care consumatorul a luat la cunoștință.

Procedura de retragere din contract

Exercitarea dreptului de retragere

În urma retragerii din contract, vom rambursa prețul produsului/produselor în termen de 14 zile calendaristice de la data la care am primit decizia de retragere din contract. Plata va fi efectuată prin transfer bancar, în contul furnizat de catre client în scris.
Ne rezervăm dreptul de a amâna rambursarea până la data recepționării produsului/produselor care au făcut obiectul vânzării.
Costurile directe legate de returnarea produselor vor fi suportate de către consumator și pot fi influențate de dimensiunea și greutatea produselor returnate.

Obligațiile care revin consumatorului

Produsele sunt înmanate S.C. Lancom Distribution S.R.L. personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întârziere nejustificată și în decurs de maxim 14 zile de la anunțarea deciziei de retragere din contract.

Coletele returnate nu se vor accepta fără înștiințare în prealabil. Solicitarea returului se face pe adresa de e-mail vanzari@lancom.ro, împreună cu formularul de retur completat. Coletul returnat este insoțit obligatoriu de o copie a formularul de retur lipit la vedere pe colet.

Formularul de retur se poate descarca de aici:

Descarcă formular de retur

Produsele marcate în formularul de retur trebuie predate integral curierului, exact cum au fost bifate în formular la solicitarea returului. Dacă în coletul de retur se află produse diferite față de cele din formularul completat, după verificarea pachetului de către curier, preluarea va fi refuzată.

Consumatorul este responsabil doar în ce priveste diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.

Vă rugăm să trimiteți produsul retur, cu ce curier doriți dumneavoastră, la adresa:

- B-dul. Timișoara Nr. 90, Sector 6, București - Lancom Distribution SRL / Depozit.

Costul returului va trebui sa-l suportati dumneavoastră, iar pe colet vă rugăm să lipiți formularul de retur completat (cel pe care ni l-ați trimis pe e-mail).

Trebuie să aveți în vedere ca produsul să ajungă la noi intact și este răspunderea dumneavoastră să fie ambalat suficient de bine pentru transport pe curier.

Dupa ce primim produsul și-l verificam că este conform / poate fi revândut ca nou, întocmim actele de retur și vă restituim contravaloarea în contul IBAN indicat de dumneavoastră pe formularul de retur.

Produse excluse, fără drept de returnare:

a). Produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

b). Produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid;

c). Produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din ofertă;

d). Produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

e). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.

f). Produsele aduse in stoc în urma unei comenzi speciale ferme și a efectuarii plății în avans, nu pot fi returnate;

g). Produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar.

Aceste excepții se aplică conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.

Retur de produse

Puteți solicită returul de produse în următoarele cazuri:

    • Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site. Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil).
    • Produs nefuncțional în primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la recepție. În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
    • Produs în colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorari vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor vă este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrarii produselor către transportator.
    • Produse livrate greșit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.

Costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus (nu și în cazul renunțării la cumparare) revin în sarcina magazinului nostru.

Solicitarile de retur se notifică prin e-mail la adresa vanzari@lancom.ro sau prin prezentarea la sediul S.C. Lancom Distribution S.R.L. cu produsul respectiv în termen de 48 de ore de la primirea produsului.

Returnarea produselor la sediul SC Lancom Distribution SRL se poate face de luni până vineri în intervalul 10:00 – 17:00. Vă recomandam expedierea prin curier.

Mențiune
În toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și însoțite de toate accesoriile și documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor, duce la refuzarea returului.

Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusă unor taxe administrative de readucere a produselor la starea în care au fost livrate; taxele sunt cuprinse între 0 si 50% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat către client la recepționarea produselor deteriorate/modificate.

SOLUȚIONAREA ONLINE A LITIGIILOR (ODR)

Platforma europeană de soluționare online a litigiilor (SOL) este pusă la dispoziție de Comisia Europeană pentru a crește siguranța și corectitudinea cumpărăturilor online, oferind acces la instrumente de calitate pentru soluționarea litigiilor.

În cazul în care aveți de solutionat o problemă, vă rugăm să accesați link-ul de mai jos și urmariți pașii descriși pe platforma:

ec.europa.eu/consumers/odr.

Vă mulțumim pentru ca ne-ați ales ca parteneri!